maj 18, 2021
42 Pregledi
1 0

Da li podrška LGBT populaciji umanjuje popularnost Ikee na društvenim mrežama?

Objavio:

Informacija koja se ubrzo potom pojavila na Twitteru i u kratkom roku postala neverovatno viralna jeste da je kompanija ovim potezom izgubila preko dve hiljade pratilaca. Da li je Ikea bila spremna da će nakon javne podrške LGBT populaciji na društvenim mrežama izgubiti deo svojih fanova? Kao i da će privući nove followere, kojih će biti više u odnosu na one koji su napustili digitalnu zajednicu.
Kompanija Ikea je u Srbiji započela medijsku kampanju “Ljubav živi i izvan četiri zida” kojom je javno podržala istopolne veze. Na Međunarodni dan borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije, Ikea je kroz objave na zvaničnim nalozima u digitalnom prostoru jasno poslala poruku da se zalažu za stvaranje zajednice u kojoj će se sve njihove LGBT+ kolege komforno.
— Izuzetno neizuzetan (@neizuzetan) May 17, 2021

Ikea koja je za 20 minuta nakon objave LGBT zastave na instagramu izgubila 2000 pratilaca, je klasican primer koliko je ovaj narod glup i zatucan

Da li je statistika pokazala diverzitet između novih i starih pratioca, i da li je Ikea ovom medijskom kampanjom zaista ostala uskraćena određenim brojem fanova?
Podaci agencije Digital Element ukazuju da Ikein zvaničan Instagram nalog za srpsko tržište u poslednjih sedam dana beleži porast broja fanova za 0,2%, kao i četvorostruko uvećanje ukupnog engagementa. Broj komentara je, takođe, u padu za šest odsto, a broj lajkova za neverovatnih 393%.
Iako se najveći eho ove priče se, naravno, širio na Twitteru, polovina učesnika diskusija imalo gotovo indiferentan stav prema ovom događaju. Sa druge strane, statistički su u prednosti bili oni koji su Ikeu podržali (38%) u odnosu na one koji su kritikovali ovaj projekat (14 odsto). Govoreći dalje o emocijama, najjače izražena emocija bila je ljubav i podrška, dok je najmanji intezitet imao faktor iznenađenja.
Iako je plasiranjem ove kampanje svakako imala cilj podizanje Employer Brendinga na viši nivo, kao i da kao kompanija sa već izgrađenom digitalnom zajednicom nije “gađala” niti na povećanje brend awernessa niti skok reacha i engagement, Ikea je ovim dobila mnogo više. A to je formiranje velikog broja eho komora i široku priču o kojoj šumi prostor u digitalu.
Ikea je na ovom primeru strategijske komunikacije pokazala da iako sa relativno visokom dozom rizika može da se istupi pred publikom sa ovako osetljivom temom, a da ostane čvrsto na zemlji i sačuva oko sebe bazu lojalnih konzumera i pratioca.
Foto: Ikea
Izvor: BIZLife

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu BIZLife

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BIZLife. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BIZLife. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *