jan 27, 2021
90 Pregledi
0 0

Jakov Urbanke: “2020. je bila godina promena”

Objavio:

HSM informatika je porodična firma koja posluje već tri decenije. U početku su prodavali hardverska i softverska rešenja, a danas sami proizvode rešenja koja implementiraju u nekim od najuspešnijih kompanija u Hrvatskoj i regionu. Za BIZLife magazin o izazovima poslovanja u ovoj i budućnosti poslovanja u godinama pred nama priča Jakov Urbanke, Business Solutions Director, HSM informatika.
Jakov Urbanke: “2020. je bila godina promena” Budućnost je u hibridnim načinima marketinga i prodaje koji kombinuju brzinu i efikasnost digitalnog sveta, kao i poverenje i energiju, koja se može preneti samo kroz fizički kontakt
Koja industrija se pokazala najotvorenijom za inovacije, digitalizaciju, optimizaciju poslovanja?
Salesforce su najbrže prihvatile kompanije iz IT sveta, naročito one koje posluju na evropskom i globalnom tržištu. Konkurencija je velika i nije više jedini faktor kvalitet naših inženjera, nego je bitno klijentima ponuditi individualni pristup i dobro korisničko iskustvo. To je gotovo nemoguće bez dobrog CRM rešenja, naročito kada vam se broj zaposlenih poveća na desetine ili stotine. Puno uspeha imali smo i sa firmama koje, zbog prirode posla, rade sa zahtevnijim kupcima koji očekuju visok nivo usluge, kao što je, na primer, prodaja premijum segmenta vozila. Veoma smo uspešni, takođe, i u medijskoj industriji, a sjajno je da se sve veći broj naših proizvodnih kompanija odlučuje na Salesforce.
Celokupna situacija sa pandemijom primorala je veliki broj kompanija na rad od kuće i u izmenjenim uslovima, što je, kao posledicu, imalo i promene u načinu poslovanja. S obzirom na to da se bavite tehnologijama, koja rešenja su se iz vašeg iskustva pokazala kao najlakša za implementaciju, a istovremeno i najučinkovitija?
Od rešenja koja implementiramo, svakako bih izdvojio Salesforce CRM rešenje. Uz dobru pripremu i jasne ciljeve, većinu projekata završavamo od mesec dana do dva meseca razvoja. Kako nijedna firma nije ista, nekome će biti najinteresantnije povećanje volumena prodaje, nekome bolji uvid u rezultate marketinških aktivnosti, a neko će želeti da poveća efikasnost svog tima korisničke podrške. Uloga HSM-a, kao integratora, jeste kroz razgovor sa klijentom identifikovati tzv. quick-win rešenja. Rešenja koja će vašoj firmi doneti najveće vrednosti u najkraćem roku.
Kako je Borislav Miljanović iz „Representa” jako dobro primetio na našoj nedavnoj konferenciji, uloga marketinga više nije samo promocija i treba voditi računa da sadržaj koji kreira marketing bude koristan prodajnom timu da brže i efikasnije zatvara prodaje. Salesforce vam ne može pomoći u kreiranju sadržaja, ali svakako može pomoći da on dođe do prave osobe. Što je izuzetno važno, vama, kao menadžeru, može pomoći da prepoznate koja je marketinška aktivnost rezultirala novom prodajom, a koja nije.
Ovde rade mnoge dobre firme koje mogu stvarati rešenja i proizvode koji su vrlo konkurentni i na inostranim tržištima. Ono gde, ipak, kaskamo za Zapadom jeste pristup prodaji i marketingu. Nedostaje nam organizacije i veće proaktivnosti u prodaji, a marketing se i dalje najčešće doživljava kao trošak, a ne kao izvor budućih prihoda.
Ono što izdvaja Salesforce od drugih CRM rešenja jeste to što su otišli i korak dalje i razvili specijalizovana rešenja za razne industrije. Njih koriste proizvodne kompanije, banke, telekomunikacione kompanije, ali i neprofitne organizacije, poput Fondacije „Novak Đoković”.
Proizvod koji je ove godine sigurno bio posebno atraktivan jeste i Salesforce Sales Cloud. Da li možete da nam kažete nešto više o njemu?
U kratkim crtama, Salesforce Sales Cloud omogućava vašim prodavcima jednostavniji svakodnevni rad sa kupcima, njihovim šefovima bolje praćenje rezultata i KPI-jeva, a menadžmentu brzo i pravovremeno donošenje odluka. Kroz Salesforce, vaši zaposleni će videti na jednom mestu sve relevantne informacije o vašem klijentu – bez obzira na to da li je reč o marketinškim kampanjama, prodajnim sastancima ili pitanjima za korisničku podršku. I tako će osigurati sjajno korisničko iskustvo u svim interakcijama s klijentom.
HSM informatika postoji već tri decenije i za to vreme preživeli ste dve velike krize: ekonomsku 2008. i prošlogodišnju. Koje ste važne lekcije izvukli iz tih kriza? Gde će vaša kompanija biti na svoj 40. rođendan?
U suštini, samo jedna stvar je zaista važna. Ostati dosledan sebi i svojim vrednostima i nastaviti graditi čvrste odnose sa svima od kojih zavisite i koji zavise od vas – s klijentima, partnerima, dobavljačima, kolegama, ali i s društvom u kojem delujete. Kakva god kriza bila, proći će. Jako me obradovalo kada sam, pre koji mesec, pročitao na BIZLifeu o zaista značajnoj donaciji kompanije „AIGO Business System” tokom prvog policijskog časa, a takvih pozitivnih primera ima sve više u celom regionu.
Procene stručnjaka su da su u ovoj godini kompanije morale da primene rešenja čija je implementacija bila u planu do 2030. godine. Prema vašim predviđanjima, kako će se dalje menjati poslovanje?
Budućnost je u hibridnim načinima marketinga i prodaje koji kombinuju brzinu i efikasnost digitalnog sveta, kao i poverenje i energiju, koja se može preneti samo kroz fizički kontakt. Ono što se neće promeniti jeste to da će kupci birati brendove i firme koje im pružaju bolje iskustvo u kupovini, bez obzira na to koji kanal odaberu – digitalni ili fizički.
==============================================================================================
Što se tiče desetogodišnjih planova – 40. rođendan mi je, ipak, malo daleko. Trideset prvi rođendan, koji pada na proleće 2021, nadam se da ćemo dočekati negde na terenu s našim partnerima i klijentima.
==============================================================================================
Nekima je 2020. bila i prilika za rast
U 2020. godini svi su bili prinuđeni na promene, bez obzira na veličinu kompanije. Kao najizdržljiviji deo naše ekonomije, još jednom su se pokazale naše proizvodne i tehnološke kompanije. Iz razgovora sa našim Salesforce korisnicima iz tih industrija, neki su našli načina da još i poboljšaju rezultate. Na primer, proizvodna kompanija „SCGM”, iz Kragujevca, premašila je prodajne rezultate za gotovo 15 odsto u odnosu na prošlu godinu, a ovu godinu iskoristili su i za akviziciju novih klijenata. Takođe, i jedan od vodećih sistem integratora, „AIGO Business System”, iz Beograda, realizovao je ambiciozne planove za ovu godinu koje su planirali pre početka pandemije. Vrlo sličan fidbek dobijam i iz drugih zemalja regiona.
Izvor: BIZLife magazin

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu BIZLife

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BIZLife. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BIZLife. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *