jul 25, 2021
53 Pregledi
0 0

Kako je pandemija uticala na promene navika potrošača u našoj zemlji?

Objavio:

Pandemija virusa kovid 19 imala je različite nivoe uticaja na potrošače – od onih koji su ga smatrali prolaznom panikom do onih koji su u njemu videli kraj svakodnevnih aktivnosti kakve poznajemo. Istina je negde na sredini: promenjen je odnos prema sebi i sopstvenom zdravlju, ali su pronađena rešenja kako ne bi trpelo poslovanje, od koga svima zavise životi. Sa druge strane, znatno su izmenjene potrošačke potrebe, zahtevi i navike. Posle više od godinu dana od početka pandemije, može se zaključiti da su savladani početni strahovi, promenjene su navike, prave se planovi za povratak u normalu i svakako se razmatraju opcije trajne promene načina i stila života. Kompanija EY, svetski lider u pružanju revizorsko-konsultantskih usluga, prvi put objavila je lokalno istraživanje „EY indeks promene navika potrošača”. Velike promene zahtevaju detaljne analize, usled čega je kompanija EY odlučila da ispita koliko su, na globalnom nivou, novonastale situacije uzrokovane pojavom virusa kovid 19 napravile i nove navike potrošača – kako u svetu, tako i u Republici Srbiji
Studija „EY indeks promene navika potrošača” realizovana je na uzorku od 1000 ispitanika širom naše zemlje, starosne dobi od 18 do 60 godina. Globalno sprovedeno istoimeno istraživanje bilo je smernica za lokalnu studiju koja je ukazala na to koji su novi trendovi u potrošnji i koliko se sentiment lokalnog potrošača razlikuje od potrošača iz drugih 20 zemalja sveta. Oba istraživanja sprovedena su u istom periodu potpuno uporedo, a sama studija nudi jasna poređenja rezultata anketa.
U potpunom balansu je stav srpskih potrošača i potrošača iz drugih 20 zemalja sveta, pa se tako 60 odsto ispitanika slaže da će pokušati da uštedi što više u budućnosti. Među domaćim potrošačima, svi ispitanici se slažu da je za svaki tip proizvoda cena ključni faktor na osnovu kog donose odluku o kupovini i izboru. Na drugom mestu po važnosti nalazi se brend proizvoda. Lokalni potrošači smatraju da će biti potrebne nedelje da se vrate starim navikama kada je u pitanju provođenje slobodnog vremena (63 odsto), način na koji kupuju (68 odsto) ili koriste bankarske usluge (63 odsto). Sa druge strane, kada su upitani kada će se vratiti starim navikama nakon pandemije, što uključuje i odmore, gotovo polovina ispitanika (42 odsto) kaže da će im biti potrebni meseci da se opuste, dok 16 odsto kaže da su im potrebne godine za vraćanje starim navikama.
Načelni utisak je da se suštinski očekivanja potrošača ne razlikuju mnogo širom sveta i da se potrošači dobro nose sa pojavom pandemije (60 odsto njih), ali i da nisu preterano optimistični kada je reč o vraćanju u normalu. Tako u Srbiji 41 odsto ispitanika smatra da će u periodu od šest meseci do dve godine od sada prestati da osećaju posledice pandemije. Među 1000 ispitanika u Srbiji, 64 odsto njih se složilo da im se način života značajno promenio u odnosu na period pre pandemije, a najveći broj ispitanika (73 odsto) brine za zdravstveno stanje članova svoje porodice, a odmah nakon toga izražen je strah za ekonomiju naše zemlje, što brine 69 odsto ispitanika Srbije.Foto: EY
Izvor: BIZlife magazin

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu BIZLife

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BIZLife. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BIZLife. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *