jun 14, 2020
216 Pregledi
0 0

Most na Ostružnici dobio “blizanca” (FOTO)

Objavio:

Most na Savi, “Blizanac” postojećeg mosta kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, pušten je u saobraćaj.

Foto: MGSI
“Završili smo još jedan most na teritoriji Srbije. Ovaj posao nije bio lak, ali je od velikog značaja pošto je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta“, rekla je Mihajlović.Izgradnja mosta počela je krajem februara 2016. godine, a ovom prilikom ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će ovaj most doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja.Investitor je JP Putevi Srbije, a podizvođač na izvođenju čelične konstrukcije preko reke je građevinsko preduzeće Mostogradnja AD Beograd. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi.Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak, šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre. Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu EIB.Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka. Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara.Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje. Ukupna dužina mosta je tri kilometra. “Blizanci” na Ostružnici (foto: screenshot)Njegovo puštanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila, što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju.Pored značaja za tranzitni saobraćaj Ostružnički most predstavlja i rezervnu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran.
Novoizgrađeni most je “most blizanac” već izgrađenom mostu preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine, ali je iste godine bombardovan. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.Za izgradnju čeličnog mosta – konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika. Specifičnost mosta je da je prvi put u Srbiji primenjena takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije.Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka.Izvor: BIZLife, AgencijeRadovi su počeli 24. februara 2016. godine, a predviđeni rok za završetak je bio jun ove godine.

Foto: MGSI

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu BIZLife

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BIZLife. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BIZLife. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *