okt 27, 2021
33 Pregledi
0 0

Organizacija poslovanja u domaćim preduzećima i kako uticati na njeno poboljšanje

Objavio:

Uvek kada govorimo o modernom načinu organizovanja poslovanja ne možemo a da ne pomislimo na Lean&Kaizen filozofiju koja je nastala 50-tih godina prošlog veka i do danas pokrila gotovo sve segmente poslovanja bilo da se radi o uslužnim ili proizvodnim delatnostima. Već prva pomisao o savremenom organizovanju poslovanja nas vodi u smeru razmišljanja da uvek može bolje ma šta radili, a da ideje za unapređenje potiču od samih izvršioca na proizvodnim linijama i da se sitnim koracima i svakondevnim malim unapređenjima preduzeće iz dana u dan stvara sve efikasnijim.Zašto su neke kompanije bolje organizovane od drugih? Kako unaprediti poslovanje i stvoriti efikasnije procese? Šta znači kultura kompanije i koja su druga važna pitanja za jednu modernu kompaniju. Na ova i još neka pitanja odgovara vlasnik vodeće konsultantske firme za unapređenje poslovnih procesa – Tecor Lean & Kaizen Consulting.Zašto su zaposleni u nekim kompanijama više posvećeni unapređenjima?Neki vlasnici i direktori domaćih kompanija neretko se pitaju kako to da zaposleni u nekim kompanijama svakodnevno čine svoje radno okruženje boljim, a da u njihovim firmama oni moraju sve sami da urade i kažu kako je najbolje da se radi. Odgovor je jednostavan, ali ne i lak za realizaciju. Radi se o promeni kulture organizacije, radi se o uspostavljanju sistema koji će ceniti, motivisati i nagrađivati inicijativu koja vodi ka unapređivanju poslovanja.A da li je zapravo tako?Očekivati da će naši radnici sami od sebe početi da unapređuju procese i da iz rukava vade predloge prosto nije realna. Iako postoje kompanije čiji su radnici zaista posvećeni unapređenjima i koji daju na hiljade predloga kako je nešto moguće uraditi brže, lakše, bezbednije, do dostizanja ovog momenta u razvoju same kompanije trnovit je put. Lepa vest je da se na kraju uvek isplati.Koji je put do promene načina razmišljanja i kulture kompanije?Da bismo došli do momenta u kome će se radnici posvetiti unapređenjima potrebno je promeniti način razmišljanja cele kompanije počev od vlasnika, preko direktorskog nivao, srednjeg menadžmenta i samih radnika.Doneti jasnu i ne dvosmislenu odluku da se firma posvećuje kontinualnim unapređenjimaDefinisati vizionarske ciljeve kompanije u smislu produktivnosti, u smilu broja unapređenja…Raditi na promociji „nove“ kulture organizacije na svim nivoimaDefinisati odgovornosti u okviru kompanije a u vezi sa rukovođenjem kontinualnim unapređenjimaDefinisati sistem podrške koji će razmatrati predloge i sa zaposlenima raditi na unapređenjima i nagrađivati najboljeEdukovati zaposlene kako da identifikuju i kako da predstave gubitke koji se javljaju u procesimaEdukovati ljude kako da mere i kvantifikuju parametre procesaDefinisati Ključne Menadžerske Indikatore poslovanja KMI, Ključne indikatore performanci KPI koje ćemo pratitiObezbediti podršku menadžmenta u smislu obezbeđivanja resursa (na prvom mestu vremena) zaposlenima da se posvete održavanju dostignutog stanja i unapređenjima na svojim radnim mestimaKada možemo da očekujemo prve rezultate?Lean & Kaizen nisu destinacija već putovanje, putovanje koje kreće sada i traje zauvek jer koliko god da smo dobro organizovani uvek može još bolje. Brzina implementacije direktno zavisi od posvećenosti menadžmenta u samom startu. Kako vreme prolazi angažovanje se polako spušta sa Top menadžmenta na srednji pa sa srednjeg na operativu, dok srednji i top menadžment samo pružaju podršku i redovno prate napredovanje u svim segmentima. Uobičajeno je da prvi značajniji rezultati postanu vidljivi u periodu od oko 6 meseci od donošenja odluke o uspostavljanju kontunualnog unapređenja u kompaniji.Uobičajeno je to raditi kroz nekoliko koraka:



Napisao: Nikola Marjanović, Tecor Lean & Kaizen Consulting

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Biznis i finansije

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Biznis i finansije. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Biznis i finansije. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *