maj 8, 2020
11 Pregledi
0 0

Rad u IT firmama u doba korone: Bašta, kuća ili kancelarija u pleksiglasu

Objavio:

Ukidanje vanrednog stanja i početak novog „normalnog”, domaće IT firme dočekale su na različite načine. Uglavnom u dosluhu sa kolegama iz drugih kompanija i prema uputstvima nadležnih organa. Kada je u pitanju odluka kada se vraćaju u kancelarije, jedno je jasno: nijednoj od kompanija s kojima smo kontaktirali se ne žuri, piše Startit. Dakle, IT kompanije ili vraćaju manji broj zaposlenih, ili im zaposleni dolaze samo do ulaznih vrata, pošto im je rad omogućen u prirodi.Od nabavke nove opreme do stolova prenetih u dvorište, domaće IT firme smišljaju različita rešenja na kojima ponekad rade i specijalno oformljene grupe.
„Napravili smo open space: radni prostor na otvorenom, u našem dvorištu. Srećom imamo u obe kuće dosta velika dvorišta. Prilagodićemo ih da u njima može da se radi, pomoću stolova i lazy bag-ova. Ovaj potez je prvenstveno radi mentalnog zdravlja svih u kompaniji. Omogućeno je da se posle šest nedelja provedenih u zatvorenom svi vidimo i radimo zajedno. Ali, bez obaveze da se dolazi. Prethodni period je dobro funkcionisao pa nećemo forsirati vraćanja u kancelariju”, objašnjava Predrag i navodi da će u slučaju otvaranja kancelarija ograničiti broj ljudi koji će moći da dođu.
Upravo takav primer i jedno od zanimljivijih rešenja ima kompanija Hooloovoo. Zaposleni mogu na radno mesto, koje je u dvorištu. Ta opcija izgleda primamljivo nakon perioda izolacije u stanovima, kako smo mogli da čujemo i saznamo iz razgovora sa izvršnim direktorom Predragom Spasojevićem.
„Ceo maj ćemo sigurno raditi na daljinu, a za jun ćemo odlučiti tokom maja. Ako se budemo vraćali, nećemo ići svi odjednom, već u manjim grupama. Nismo odlučili da potrčimo, pošto smo IT firma možemo da radimo remote”, objašnjava Ivan i navodi da bi smislenom rešenju doprinelo i mišljenje struke, ali i dodatna uputstva nadležnih organa.
Povratak u manjim grupama
Sličnu situaciju predviđa i osnivač kompanije Codetribe Ivan Kovačević, koji navodi da će povratak u kancelariju biti organizovan u manjim grupama.
„Naravno da bi nam smernice značile, naročito prema poslovnim zgradama. To može lako da pruži onaj mali podstrek da se kroz partnerski odnos zajednički postave dobri uslovi za sve zakupce i korisnike prostora. Konkretno pitanje gde mi puno razmišljamo jeste pitanje centralne klimatizacije koje je veoma važno za uspostavljanje zdravog radnog okruženja.” objašnjava Kristina.
Preciznije smernice nadležnih su dobrodošle
U okviru potrage za adekvatnim rešenjem sagovornici najčešće ističu da se oslanjaju na propisane mere nadležnih i informacije koje dobiju u dosluhu sa kolegama iz struke. Na taj način funkcioniše i radna grupa kompanije Two Desperados, specijalno oformljena za pronalazak najboljeg rešenja za povratak u kancelarije. Kristina Grubač, HR Lead kompanije, pozdravlja donošenje preciznijih smernica nadležnih organa i smatra da su itekako dobrodošle.
Zdrav razum je najbolja odbrana u ovim situacijama
Primer domaće firme čiji tim već sad delimično radi iz kancelarije je Superawesome. Osnivač Dragan Babić objašnjava da pored ispoštovanih mera postoji još nekoliko praksi koje sprovode i smatraju dobrim.
Ona prognozira da bi na sledećem sastanku radnog tima Two Desperadosa mogao biti utvrđen konkretniji datum za povratak u kancelarije. „Tražimo novu verziju funkcionalnosti, razmatramo kako da obezbedimo da ljudi mogu bezbedno da dođu na radna mesta, na primer kako da minimizujemo korišćenje javnog prevoza, da li da stimulišemo ljude da dolaze biciklom ili je opcija da organizujemo naš lični prevoz”, kaže ona.
Prilagođavanje u tri koraka
Adaptiranje prostora prvi je od tri koraka o kojima je govorio osnivač i generalni direktor Bridgewater Labs-a Nikola Obradović: „Naš poslovni prostor je trospratan i postoje razlike u rasporedu. Na nekim nivoima ljudi sede bliže jedni drugima, na drugim mestima postoji razdaljina. Uvešćemo nekoliko promena. Poručili smo nove stolice i stolove. Obezbedićemo sva potrebna sredstva za dezinfekciju i odštampana uputstva za pridržavanje distance, nošenje maski i rukavica”.
„Izbacili smo korišćenje krpa i peškira, zamenili ih jednokratnim papirnim ubrusima. Obavezna je dezinfekcija radnog mesta nekoliko puta na dan, svi zaposleni su uvek bili na minimum 2 metra rastojanja, postoje pregrade između stolova. Naravno, zdrav razum je uvek najbolja odbrana u ovim situacijama, što u ovom slučaju znači naglašeno poštovanje ličnog prostora”, objašnjava Dragan.
Tomislav Jelesijević
U toku prilagođavanja prostora trajaće i period adaptacije za sve zaposlene, pa će tokom maja moći da nastave sa remote radom. Treći korak je zvaničan povratak u kancelarije, koji Nikola najavljuje početkom sledećeg meseca.
Foto: BLACK17BG, Pixabay
Izvor: Startit




Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Biznis i finansije

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Biznis i finansije. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Biznis i finansije. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *