jun 25, 2021
31 Pregledi
1 0

Skromni MILIJARDER: Izgradio modnu imperiju, a na posao ide BICIKLOM

Objavio:

Ostao je isti čak i kada je njegova porodična fondacija akumulirala oko 1,1 milijardu dolara bogatstva, prema Blumbergovom indeksu milijardera. LPP-ove akcije su se više nego udvostručile od novembra, jer investitori vrednuju mogućnosti kompanije za e-trgovinu, čak i kada je pandemija pogodila prodaju u fizičkim prodavnicama. Marek Piechocki pomogao je u stvaranju bogatstva od milijardu dolara, ali poljski biznismen ne dozvoljava da ga novac promeni.
Suosnivač LPP-a, najvećeg prodavca odeće u zemlji, izbegava medijsku pažnju, a na posao se vozi biciklom, a ne limuzinom.
Model vlasništva osigurava da „kompanija neće biti prodata“ uskoro, rekao je Slavomir Loboda, zamenik izvršnog direktora LPP-a. Za zaposlene to je „sjajna vest“, rekao je.
Piechocki (60) insistira na tome da ga ne zovu milijarderom, prema portparolki kompanije. Tvrdi da bogatstvo više nije njegovo. 2018. godine prebacio je svoje akcije u fondaciju koja kao korisnika računa njega, više članova njegove porodice i druge. Fondaciji je zabranjeno da prodaje akcije LPP-a.
Piechocki je započeo posao 1991. godine sa Jerzijem Lubianiecom. U početku je uvozio turske džempere, a prema najnovijem godišnjem izveštaju kompanije, LPP danas ima više od 1.800 prodavnica u 25 zemalja. Njeni brendovi, koji uključuju Reserved, Mohito i Cropp, često imaju niže cene od zapadnih konkurenata.

Upitan 2019. godine zašto je toliko usredsređen na zaštitu svoje privatnosti, rekao je da ne želi da iko podiže cene ploča koje kupuje na buvljacima u Gdanjsku.
Netipičan modni mogul
Marek Piechocki nije tipični modni mogul. Izbegava modne revije i poslovne događaje. U sedištu LPP-a u Gdanjsku, on nema posebnu kancelariju, više voli da sedi za slobodnim stolovima među dizajnerskim timovima.
„Bili smo previše angažovani na širenju i nismo mogli da vidimo da je kolekcija koju smo želeli da prodamo jednostavno grozna“, rekao je Piechocki 2017. godine.
“Bangladeška vatra”
LPP se suočio sa poteškoćama tokom 2010-ih kada je požar poharao njegovog podizvođača u Bangladešu, a neke kolekcije su loše prihvaćene. Zbog toga je kompanija izgubila kupce.
Loboda je rekla da su se ti koraci pokazali važnim tokom pandemije.
Kao odgovor na to, Piechocki je smanjio dividende i koristio profit da bi podigao zarade dizajnerima i zaposlio ih više. Takođe je investirao u područja uključujući e-trgovinu i pružio osoblju veću autonomiju.
Izvor: BIZLife
„Iznenadnim zatvaranjem prodavnica u kojima se nalazilo više od 90% naše odeće, morali smo brzo da obnovimo logistiku kako bismo svoje proizvode učinili dostupnim za onlajn prodaju. Bez našeg prethodnog ulaganja u zaposlene, to ne bi bilo moguće“, rekao je. Foto: Pexels, ilustracija

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu BIZLife

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BIZLife. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BIZLife. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *