nov 29, 2021
43 Pregledi
0 0

Šta stranci vide najviše u Srbiji, pekare, pljeskavice i menjačnice

Objavio:

Kada posetiš Srbiju, jedno je sigurno – nećeš ostati gladan. Tako barem svedoče brojni strani „gosti“ koji su bili kod nas, bilo poslovno ili turistički. Hrana nam je, kažu, adut broj 1.PKB kućica u jarko crvenoj boji imala je natpis „viršle u zemički“, a ko ih je probao, zna da bolji slogan nije bio potreban. To je preteča brze hrane kod nas…– Ja sam bio zapanjen koliko pekara vi imate, i to kakva peciva! – rekao nam je jedan Slovenac, koji rado dolazi u Srbiju, kad god „ugrabi priliku“. S druge strane, čitateljka koja je nedavno boravila baš u toj zemlji kaže da Sloveniji manjka „toliko pekarskih specijaliteta“ koje mi imamo.Ipak, iako se ona prava, domaćinska hrana „krije“ u domovima širom zemlje i u restoranima/kafanama, jednako dobro se prodaje i ona „druga vrsta“, a to su brza, gotova jela i pecivo. Uz objekte s brzom hranom i pekare, kojih ima na svakom koraku, možemo reći da je treći vrlo unosan biznis i – menjačnica, koje ćete takođe pronaći bukvalno svuda.S druge strane, prema iskustvima onih koji dođu u našu zemlju iz inostranstva ili naših koji neretko putuju „preko“, pecivo je u razvijenim evropskim zemljama prilično skupo. Maltene ništa ne košta manje od evro, evro i po. Neka malo bolja peciva su čak 3, 4 evra. Uz pekare, biznis koji teško može da propadne u Srbiji jesu kiosci s brzom hranom.-Uglavnom svuda nailazim na beli hleb, samo belo pecivo – kaže ona, misleći na to da nedostaje integralnog peciva, sa semenkama i bez, raznih pekarskih đakonija kakve pronalazimo u domaćim pekarama.Naime, PKB kućica u jarko crvenoj boji imala je natpis „viršle u zemički“ – kratko i jasno, a ko ih je probao, zna da bolji slogan nije bio potreban. Ne smemo zaboraviti ni čuveni senf, bez kojeg ovaj hot dog ne bi bio tako ukusan.„Viršle u zemički“Setimo se i čuvenog crvenog kioska koji je bio simbol grada, a gde ste mogli naći izvrstan hot dog, popularan sve do sredine/kraja osamdesetih godina prošlog veka.Mnogi stranci ne kriju da su iznenađeni što na svakom uglu mogu da „nalete“ na dobru klopu, često povoljnu. Tu pre svega misle na pekare. Takođe, sudeći po tome koliko menjačnica ima u našem glavnom gradu, ali i ostatku Srbije, čini se da je i to jedan od „proverno uspešnih“ poslova.Možemo reći da je pljeskavica u lepinji, uz ćevape, kultni proizvod s ovih prostora. Ali, prodaju se i pice, burgeri, pasta, palačinke, giros, meksička/azijska hrana. U Beogradu takve vrste proizvoda idu „kao alva“, maltene kao doner u Nemačkoj, premda je ponuda raznovrsnija.Foto: PixabayIzvor: Telegraf

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Biznis i finansije

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Biznis i finansije. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Biznis i finansije. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Tagovi:
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·
Kategorija članka:
Biznis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *