maj 5, 2021
51 Pregledi
0 0

Signal otkrio kako Facebook koristi ciljano oglašavanje protiv svojih korisnika

Objavio:

Izvor: Engadget sreda, 5.05.2021. | 18:55

Foto: shutterstock.com

Kompanija koja proizvodi aplikaciju za razmenu poruka ?elela je da javno prika?e korsnicima detaljne informacije koje Facebook deli sa ogla?iva?ima.
Da bi rasvetlila problem, aplikacija za razmenu poruka usredsre?ena na privatnost Signal, poku?ala je da upotrebi Facebook ciljanu oglasnu ma?inu protiv nje. Me?utim, ono ?to je mo?da po?elo kao aktivizam za privatnost korisnika u vidu samopromocije, preto?ilo se u obra?un dve kompanije, pri ?emu obe osporavaju me?usobne aktivnosti. Facebook pokreće izuzetno uspe?nu operaciju digitalnog ogla?avanja zasnovanu na pona?anju korisnika. Ipak, mnogi ljudi koji aktivno koriste njene usluge nisu svesni kako dru?tvena mre?a deli njihove podatke sa ogla?iva?ima.
Jedan od oglasa glasi: “Ovaj oglas ste dobili jer ste sertifikovani ra?unovo?a u otvorenoj vezi. Ovaj oglas je na va?oj lokaciji video da ste u Ju?noj Atlanti. Bavite se prirodnom negom ko?e i podr?avali ste Cardi B od prvog dana”. U postu na blogu, Signal je otkrio seriju duboko li?nih Instagram oglasa sa porukama dizajniranim da otkriju intimne kategorije koje Facebook koristi za klasifikaciju korisnika. Kompanija tvrdi da je kreirala oglase sa vi?e varijanti koristeći alate za ogla?avanje na dru?tvenoj mre?i.
“Facebook je vi?e nego voljan da proda vidljivost ?ivota ljudi, osim ako ne ?eli da ljudima ka?e kako se njihovi podaci koriste”, rekla je kompanija u svom blogu. “O?igledno je dovoljno biti transparentan u pogledu na?ina na koji oglasi koriste podatke ljudi. Da bi bili zabranjeni; u svetu Facebooka jedina prihvatljiva upotreba je skrivanje onoga ?to radite od publike.” Svi oglasi izgledaju kao plakati i sadr?e rifove na istoj poruci, koja poku?ava da ogoli jezivu intimu tehnologije za praćenje oglasa. Prema Signalu, Facebook nije bio ljubitelj ideje i onemogućio je svoj oglasni nalog.
Bez obzira na obrazlo?enje oglasa, ovo je daleko od poslednje re?i u Facebook-ovoj praksi ciljanja oglasa. Trenutno se kompanija suo?ava sa većom pretnjom Appleovih promena politike iOS-a, koje zahtevaju od proizvo?a?a iPhone aplikacija da izri?ito zatra?e od korisnika dozvolu za prikupljanje njihovih podataka za oglase. Facebook je vi?e puta upozoravao da će promene uticati na njegovo reklamno poslovanje i kompanije koje ga koriste za personalizovane oglase. Facebook je saop?tio da je “ovo vratolomija Signala, koji nikada nije ni poku?ao da pokreće ove oglase”. Dodao je da je privremeno ugasio nalog kompanije zbog problema sa plaćanjem.

Pratite nas na na?oj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uklju?ite se u na?u Viber zajednicu.

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu B92

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
IT

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *