okt 27, 2021
38 Pregledi
0 0

#kaktus2021: COVID-19 kriza ojačala je odnos klijent-agencija!

Objavio:

Šta mislite da će biti trendovi u 2022. godini?Nema sumnje da su epidemija i karantin imale i da će imati direktan uticaj na naše marketinške napore u svim oblastima – trendovi koji su se polako uvukli pod kožu u poslednje dve godine sada će dobiti na značaju u post-korona periodu, prodirući u srž marketinga, oglašavanje i kreativnost na radikalniji način.Moja majka se godinama uzdržavala od kupovine na internetu, sa njene tačke gledišta… Desetine hiljada hakera su čekali njenu kreditnu karticu i ličnu kartu i ukrali njen identitet! Da. Ali žeđ za dobrim mlekom i njenim espresso kapsulama tokom karantina su sve pobedile. Nije imala izbora. Njene navike ispijanja kafe su se promenile jer ih je kupila online od onog ko joj je omogućio da ih nabavi brže, jeftinije, a kasnije i uslužniji način. Mnogi brendovi su ozbiljnije, ponekad sa zakašnjenjem, ponekad sa mesta nevolje i preživljavanja, shvatili moć online kupovine, prekinuli zavisnost od trgovačkih lanaca, izgradili za sebe platforme direktnog marketinga za potrošače. Mala i srednja preduzeća nisu mogla biti zapostavljena i takođe su stvorila više internet prodavnica, pa otuda i „ZLATNO DOBA“ kompanija za veb dizajn, kao što su WIX, SkuareSpace, WordPress, Izraelski startapi poput Fiver, Artlist, element koji je „eksplodirao“ u prošloj godini i razvio više „uradi sam“ usluga, alata i proizvoda koji proizvode infrastrukturu za krajnje potrošače koji se prodaju na Internetu sa nivoom vidljivosti, dizajna i oglašavanja koji ne zaostaje i često premašuje mogućnosti reagovanja i delovanja na one velike agencije.ERAN NIR, VP Creative, UM Digital Tel Aviv, Izrael jedan je od glavnih predavača na festivalu KAKTUS 2021. On će održati predavanje na temu „WABI-SABI The most inteResting presentAtion on ‘creative performance’ you’ve eVErrrr been to“. Tim povodom, razgovarali smo sa njim o tome da li je budućnost advertisinga trnovita.
Kako biste nam opisali izazove sa kojima ste se suočili sa određenim klijentima, koliko je teško izgraditi određeni brend?Epidemija i karantini posebno, nisu bili baš jednostavni. Prvi čin je bio okupljanje unutra – okružile su me kolege i prijatelji koji su odlazili na prinudne odmore, ili bili otpušteni, i prvo što je trebalo zaustaviti bilo je ukidanje marketinških budžeta. Ali ovo je psihičko doba. Sve se dešava tako brzo. Ono što lako ide vratiće se još lakše i život je jači od svega, ljudi žele da žive, žele da zadrže svoju rutinu života, žele da jedu i žele dobro da jedu, čak i ako su zaglavljeni kod kuće … i kako je vreme prolazilo, potrošač je shvatio da svet nije stao, pa se tajlandski planovi za odmor odlažu, ali ne i planovi zamene automobila.
Dva druga trenda čiji smo svedoci njihovog vrlo brzog razvoja, a koji se takođe odnose na razvoj platformi, su prodajni događaji sa direktnim emitovanjem i upotreba influensera. Nastupi su uživo, super zanimljivi, posebno ako sadrže kreativnu naraciju – ovo je područje koje je ove godine dobilo ludi porast na japanskom tržištu i koje će nas sve premašiti, videli smo brendove poput Walmart, Nordstorm, Amazon, pa čak i Petco Uđite i usudite se, Petco je napravio reviju pribora za pse. Može se kupiti direktno na samom Facebook prenosu uživo. Pribor, da ?! I nisu tu stali, već su dozvolili i surferima da udomljuju pse koji se u njoj pojavljuju i tako učvrstili imidž njihovog brenda. Mali ekran je prešao fazu legitimiteta i nekim ciljnim grupama postaje glavna arena. Videli smo kako u doba Korone Jimmy Fallon vodi večernju emisiju, i kako prelazi da emituje od svoje kuće ii traži pomoć svoje supruge da snimi monolog, a njegova šestogodišnja ćerka radi grafiku emisije.
Radili ste sa nekim od najpoznatijih svetskih brendova, koja kampanja je po vašem mišljenju bila najzahtevnija? Sećate li se neke kampanje na tom trnovitom putu?Pre skoro deceniju napravili smo kampanju na otvorenom za najveću izraelsku kompaniju u industriji kafe – Elite Coffee. Kampanja lojalnosti u kojoj su potrošači „izjavili svoju ljubav“ prema najstarijem brendu instant kafe u Izraelu. Kako? Na bilbordima širom zemlje, hiljade bilborda … Potrošači su mogli da uđu na namensku veb stranicu koju smo izgradili i da izaberu bilbord u blizini svoje kuće, svog radnog mesta … aktivnost angažovanja u kojoj su se nadmetali za pravo da se pojave na velikom bilbordu, a zatim koordinacija desetina i desetine dana snimanja za sve učesnike, retuširanje svakog bilborda pojedinačno, praćenje deljenja na društvenimm mrežama, povratnih informacija i, naravno, video sadržaja koji sve dokumentuje i distribucija u imovini brenda – nemam pojma šta je prošlo kroz naše umove. Nemam pojma zašto je klijent potvrdio ovo ludilo.
Pokušavam da razmišljam o izazovima i problemima sa našim klijentima u prošloj godini. Međutim, pobedilo je međusobno partnerstvo. Kao neko ko radi u kompaniji za digitalne medije, mnogo smo više povezani sa rezultatima i profitnom linijom naših klijenata. Mogu reći da je korona kriza ojačala odnos sa klijentima. Mnogo smo više povezani sa stvarnim problemima menadžera brendova, sa njihovim stvarnim potrebama, manje se bavimo trikovima i više poboljšavamo poslovne rezultate. Marketinški stručnjaci sa njihove strane, danas nas vide više nego ikad kao partnere, kao velike profesionalce, razumeju da kada im ponudim kreativnu i izvanrednu kampanju koja dolazi sa punim integritetom, ona ima jedan cilj – da se istakne, da pobedi svoje konkurente i na kraju da poboljša svoju profitnu liniju.

S jedne strane, posvetili smo se projektu koji bi mogao biti ispred svog vremena u pogledu mogućnosti izvođenja, a sa druge strane, klijentu koji zaista želi da se to dogodi u super kratkom roku. Ipak zadovoljstvo je ogromno. Pobedili smo. Kampanja je krenula uživo. Srećan kraj. Šta je sledeće?

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Marketing mreža

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Marketing mreža. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Marketing mreža. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Marketing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *