okt 27, 2021
60 Pregledi
0 0

Kvalitet informacija koje plasiramo utiče na percepciju, uverenja i krajnji stav naše ciljne grupe!

Objavio:

Zašto je važno da brendovi u svoje kampanje uključuju temu medijske i digitalne pismenosti?Medijska i digitalna pismenost je tema koja je već neko vreme aktuelna i možemo je posmatrati iz više uglova. Pre svega, važna je za “običnog čoveka”, gde su potrebno osnovno poznavanje i kompetence medijskog i digitalnog ekosistema. Na taj način, svi mi, kao krajnji konzumenti plasiranih informacija, možemo da ih razumemo pravilno i u odnosu na njih razvijemo svoj stav ili kritičko mišljenje.Marketing mreža, u saradnji sa programom Nova pismenost, koji zajednički sprovode Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj USAID, objavila je nedavno rezultate regionalnog konkursa za najbolje primere integrisanih kampanja koje za temu imaju medijsku, informacionu i digitalnu pismenost. Šest najboljih primera dobre prakse biće predstavljeni na 7. festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2021, koji će biti održan 2. i 3. novembra u Beogradu. Jedna od kampanja koje će biti predstavljane je i „Siguran dom“ kompanije IKEA Srbija i agencija BBDO Zagreb i Ovation BBDO. Tim povodom, razgovarali smo sa Aleksandrom Jankovski, Marketing Communications Manager South East Europe, IKEA Srbija.
Zašto je kampanja Siguran dom drugačija od drugih?IKEA je odavno posvećena pitanju rodne ravnopravnosti. Duboko verujemo u pravo da svi zaslužuju da budu jednako tretirani i imaju jednake mogućnosti, bez obzira na godine, pol, seksualnu orijentaciju, etničku pripadnost, nacionalnost i druge dimenzije različitosti. Ova tema je posebno važna u Jugoistočnoj Evropi gde IKEA SEE posluje, jer ima prostora da se podstakne i podrži pitanje ravnopravnosti. Naši prvi koraci na tom polju bili su vezani za ulogu poslodavca po pitanju ravnopravnosti i rezultat su progresivne interne mere koje primenjujemo, a kojima je osigurana jednakost.
Sa druge strane, svi mi koji se bavimo komunikacijama, imamo odgovornost da mnogo dublje zađemo u spomenutu temu jer na taj način osiguravamo da poruka koju šalje naš brend stigne do željenog auditorijuma – u suprotnom, samo je pola posla urađeno. Nije važno da li se radi o komunikaciji koja za cilj ima komercijalnu svrhu, ili kao u ovom slučaju o komunikaciji koja ima društveno odgovornu aktivaciju. Naravno, uvek treba napomenuti da je etička komponenta, plasiranje tačnih i korisnih informacija, preduslov za njihov plasman. Kvalitet informacija kojima se obraćamo našoj ciljnoj grupi uticaće na percepciju, uverenja i njihov krajnji stav. Iz tog razloga je neophodno da postoji napredak u medijskoj i digitalnoj pismenost i od strane pošiljaoca informacija ali od strane primaoca.
Ono što je važno reći da, pre nego što je kampanja predstavljena janosti, kompanija IKEA je ponovo krenula od svoje uloge kao poslodavca. Sa tim u vezi uvedena je pravna i psihološka pomoć za sve IKEA zaposlene koje su žrtve nasilja u porodici, kao i finansijski fond koji će žrtvama biti na raspolaganju. Sve ovo je podržano mehanizmima koje omogućavaju potpunu privatnost i zaštitu žrtve. U saradnji sa partnerskim organizacijama u regionu smo takođe radili na podizanju svesti o ovom problemu, edukaciji o načinima na koje žrtve mogu potražiti pomoć ili unapređenju uslova smeštaja za žrtve.
Nasilje u porodici je uvek pokazivalo nezavidan nivo u našim državama, međutim, tokom perioda pandemije, istraživanja su ukazala značajan porast. Kao brend koji je posvećen „stvaranju boljeg svakodnevnog života za što veći broj ljudi“, osetili smo obavezu da reagujemo. Tako je nastala kampanja Siguran dom.
Nasilje u porodici je nešto što se dešava na teritoriji doma, i nažalost iza zatvorenih vrata. I veoma je važno da osvestimo činjenicu da i ukoliko mi kao pojedinci koji nismo direktno pogođeni nasiljem, a i kao društvo, imamo odgovornost da na njega reagujemo. Puno je karika u lancu koje mogu da doprinesu smanjenju nasilja u porodici, ali ukoliko svako doprinese u svojoj sferi, pomak je moguć.
Zašto je važno da otvoreno razgovaramo o nasilju u porodici? Kako brendovi mogu da pomognu u širenju glasa o ovoj temi?Došlo je vreme kada brendovi definitvno imaju prostora i resurse da doprinose promenama – da pokreću ili učestvuju u dijalogu na temu raznih društvenih pitanja. Kao članovi zajednice u kojoj posluju mogu da imaju svoju ulogu u stvaranju boljeg ambienta za život, naravno u onom delu u kojem imaju ekspertizu i mogućnost uticaja. U IKEA, mi se trudimo da na teme gledamo kroz ugao “života kod kuće“ jer u toj oblasti imamo znanje koje može biti korisno i drugima. Kroz tu oblast mi pravimo korake ka „stvaranju boljeg svakodnevnog života za što veći broj ljudi“ što je naša dugoročna svrha.

Koji su rezultati ove kampanje i da li se vide neki konkretni pomaci?Cilj ove kampanje je bio da iskoristimo potencijal naših resursa, i tu ne mislim samo na finansijske već na komunikacione platforme kojima raspolažemo, poziciju ekonomskog aktera, veliki broj ljudi koje možemo da “dotaknemo” svojim porukama, veliki broj zaposlenih i kompleksne lance vrednosti koje stvaramo za temu koja je društveno veoma važna. To je jedan eko sistem u kojem promena može da započne i da bude inspiracija za ostale. Veoma bismo bili ponosni ukoliko smo uspeli da osvestimo kompleksnost ovog problema i različite aspekte nasilja u porodici, jer je ono zapravo mnogo šire od fizičkog nasilja. Postoji puno toga što može da se učini i ono što je najvažnije da žrtve ne budu prepuštene sebi, već da imaju podršku celog društva. Samo na taj način možemo uticati na smanjenje nasilja u porodici.

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Marketing mreža

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Marketing mreža. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Marketing mreža. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Marketing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *