maj 27, 2020
654 Pregledi
1 0

Odnos kompanije i zaposlenih sve je važniji!

Objavio:

Kako agencije mogu privući i zadržati ljude u eri krize talenta?U borbi za talente, posebno u vremenu krize, agencije mogu pobediti samo jasno artikulisanom svrhom poslovanja i čvrstim, ali humanim vođstvom. To znači napuštanje tradicionalnog modela upravljanja i preusmeravanje fokusa osim na rezultate, i na brigu o ljudima – transparentno, savesno, odgovorno i odlučno upravljanje. Model autokratskog rukovođenja je zastareo. Talenti danas traže hrabre vizionare i poštuju autoritet zasnovan na znanju i integritetu, ne hijerarhiji. Žele da budu deo kompanija koje su predvodnici trendova i nosioci inovacija. Očekuju da budu inspirisani, uključeni, saslušani i uvažavani. Imaju mogućnost izbora, zbog čega imaju i visoka očekivanja i kriterijume.Ivana Mihajlović, HR direktor u Direct Media United Solutions, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o tome kako privući i zadržati ljude u eri krize talenata.
Sa ponosom ističem da smo prva agencija iz industrije koja je na ovim prostorima otvorila vrata novoj poslovnoj politici, u kojoj se nudi široka lepeza mogućnosti, prilagođena individualnim potrebama ljudi. U oktobru prošle godine postali smo prva agencija u regionu koja je ispunila uslove za prestižni sertifikat Family Friendly Enterprise, čime smo dokazali da je naša poslovna politika snažno fokusirana ne samo na poslovne, već i privatne potrebe zaposlenih.
Pred poslodavcima je izazovan zadatak da nađu način kako da redefinišu filozofiju poslovanja i ustaljene okvire posla, tako da personalizuju i prilagode poslovno okruženje potrebama pojedinca (fleksibilnim oblicima rada, mestima rada, radnog vremena, itd.). Trend personalizacije je sve prisutniji, a fleksibilnost se danas izdvaja kao faktor broj jedan za stvaranje održive konkurentske prednosti u privlačenju i zadržavanju talenata. U novoj paradigmi, akcenat je na svrsi i rezultatu, a ne na vremenu i procesu rada.
Burnout je najčešće posledica neuravnoteženog načina življenja u kom se osoba fokusira samo na jednu oblast života (najčešće posao), zanemarujući druge. Uz sve što radimo, važno je da ne zaboravljamo da negujemo i nagrađujemo sebe (vremenom za odmor, zdravom ishranom, fizičkim aktivnostima, druženjem, hobijima). U prevenciji burnout-a je jako važno i samopoštovanje – postavljanje granica, asertivno zauzimanje za sebe i svoje potrebe, određivanje prioriteta u skladu sa ličnim vrednostima. Za početak, mnogo će značiti i spremnost da povremeno odložimo svoje telefone, kako bismo zastali i promislili šta je ono što nas istinski ispunjava. Burnout može biti šansa da život učinimo kvalitetnijim, stavljajući (ili vraćajući) u fokus ono što nas čini srećnima, a što u brzini svakodnevice nažalost zanemarujemo.
Kako možemo da izbegnemo burnout sindrom?Burnout nije samo osećaj umora. To je složeno stanje mentalne, emocionalne i fizičke iscrpljenosti koje je prouzrokovano dugotrajnim i intenzivnim stresom, a u radnoj sredini najčešće nastaje kao posledica nepoklapanja između pojedinca i organizacije u nekim od aspekata rada (obima posla, načina kontrole rada, nagrađivanja, okruženja, pravičnosti, vrednosti…). Da bismo ga izbegli, važno je da, pre svega, poznajemo sebe i razumemo svoje faktore rizika, šta je ono što doprinosi našem stresu i blagovremeno pravimo neophodne promene. Da li postavljamo realne ciljeve? Da li objektivno sagledavamo sebe, svoje kapacitete, mogućnosti? Koliko insistiramo na savršenstvu i kontroli? Kako vrednujemo sebe? Da li su posao, novac, uspeh jedino što nas definiše?
Da li je B2E poslovni model budućnosti?Odnos kompanije i zaposlenih je sve važniji. Ignorišući brigu o potrebama zaposlenih, kompanije indirektno štete svom brendu i iskustvu klijenata. Zahvaljujući internetu, stav zaposlenih o kompanijama u kojima rade je sve dostupniji, samim tim, njihovo mišljenje postaje snažan generator konačnog utiska o kompaniji i jedan od važnih uticaja na konačnu odluku o kupovini njenih usluga i proizvoda.
Budući da je burnout teže uočiti tokom rada na daljinu, sa prelaskom na remote rad i početkom vanrednog stanja, u Direct Media smo uveli praksu korišćenja aplikacije Heartcount za nedeljno merenje sreće na poslu. Cilj nam je da budemo upoznati kako se osećaju naši zaposleni, koliko su zadovoljni našom podrškom, a pre svega, da pravovremeno odreagujemo i i pomognemo prevazilaženje izazova sa kojima se susreću.
Naše pravilo je da zaposlene maksimalno uključujemo u pitanja koja se tiču našeg poslovanja i radnog okruženja. Kao nosioce unapređenja vidimo široku bazu ljudi koji svakodnevno pružaju naše usluge, sve one koji zajedno rade na različitim vrstama posla i doprinose kvalitetu isporuke (bilo da rade u “core business” odeljenjima ili “službama podrške”). Ovog meseca smo pokrenuli jedan u nizu internih projekata, uz učešće više od 50 ljudi iz svih naših sektora (uključujući i regionalne kancelarije). Verujemo da je to najbolji način da obezbedimo interna unapređenja i da uspešno odgovorimo na potrebe klijenata i tržišne trendove. Zaposleni dolaze na prvo mesto. Ako se brinemo o njima i uvažavamo njihovo mišljenje, oni će se brinuti o našim klijentima/potrošačima.
Najefektivnije B2E strategije kombinuju znanja i iskustvo marketinških i HR stručnjaka. Predstavnici ovih funkcija zajedno mogu da doprinesu implementaciji internih mehanizama koji (u zavisnosti od industrije) omogućavaju 1) ponudu korporativnih usluga i proizvoda prvo zaposlenima, po privilegovanim uslovima, 2) učešće i kolaboraciju zaposlenih u donošenju strateških odluka, uključujući i konsultovanje o načinu unapređenja usluga i proizvoda, kao i njihovom boljem plasmanu.
Najuspešnije kompanije naučile su kako da strateški integrišu employer branding sa talent management praksama. Prepoznatljivost, imidž i autentičnost poslodavca omogućavaju kandidatima da samostalno formiraju sliku o kompaniji kao poželjnom mestu za rad, kao i da urade samoprocenu svoje uklopivosti – kompatibilnosti ličnih sa korporativnim vrednostima. Kao rezultat, na vreme se dešava vid “prirodne selekcije” kojom kandidati sami procenjuju stepen svoje želje za (dugoročan) rad u kompaniji. Time se štede vreme i novac u sprovođenju procesa regrutacije i selekcije, a dugoročno u kompaniju primaju ljudi motivisani za rad. Dobra pozicija poslodavca na tržištu doprinosi i jačanju ugleda ljudi koje u njoj rade (i obratno). Veća vidljivost i prisutnost, grade osećaj pripadnosti i povećavaju procenat zadržavanja i angažovanosti zaposlenih.
Zašto je employer branding toliko važan za kompanije i agencije?Employer branding ima veliku važnost u privlačenju i zadržavanju ljudi u kompanijama. Sve je veći broj kandidata koji odluku o apliciranju za određeni posao donose na osnovu reputacije poslodavca i percepcije o identitetu i korporativnoj kulturi kompanije.
Jedan trend za 2020. godinu?Situacija izazvana pandemijom nas je naučila da zdravlje nema alternativu. Kao odgovor u borbi protiv psiholoških aspekata i posledica COVID-19, sve je veći broj kompanija koje posvećuju pažnju brizi o zdravlju i dobrobiti zaposlenih. Wellbeing industrija rapidno raste. Na tržištu se, skoro preko noći, pojavio niz alata i programa namenjenih jačanju sposobnosti pojedinaca za suočavanje i prevazilaženje životnih izazova.
Primera radi, na inicijativu naše zaposlene, već u prvoj nedelji našeg remote rada, pozvali smo kolege da zabeleže i podele kadrove svoje dnevne rutine rada na daljinu, kako bismo ih objavili na našem oficijalnom Instagram nalogu. Odziv zaposlenih na hashtag #MyCarpeDMDay je bio iznenađujuće dobar – deljenjem fotografija koje oslikavaju trenutke rada, aktivnosti, vežbanja i zabave u karantinu, zaposleni su mogli da se upoznaju na jedan drugačiji način, prepoznaju međusobne sličnosti i interesovanja, i time sami doprinesu jačanju osećaja pripadnosti i zajedništva tokom vanrednog stanja.
Zalaganje poslodavaca da se pomogne zaposlenima da izgrade kompetenciju rezilijentnosti (otpornosti) nikad nije bilo izraženije. U vremenu koje karakterišu krize, stalne promene i neizvesnost, jedini način da se kompanije održe, postižu bolje i brže rezultate je upravo kroz brigu o zaposlenima i pružanje osećaja sigurnosti, pripadnosti, optimizma. Samo zdravi, osnaženi i srećni pojedinci mogu da preuzmu odgovornost, rizike, izazove i pokažu spremnost za istraživanje, inoviranje i davanje svog maksimuma.
Kao kompanija koja posvećuje posebnu pažnju brizi o mentalnom zdravlju zaposlenih, Direct Media je uz podršku stručnjaka u oblasti emocionalne inteligencije, dr Tamare Tomović, krajem prošle godine uvela program psihološke podrške i savetodavnog rada za sve zaposlene. Tokom vanrednog stanja program smo nastavili u online formatu i proširili ga na seriju webinara posvećenih razvoju rezilijentnosti – otpornosti, prevazilaženja stresa, jačanja fleksibilnosti, učenja optimizma i sreće. Cilj nam je da pomognemo zaposlenima da „očvrsnu“, kako bismo se hrabro suprotstavljali novim izazovima koji nam predstoje.

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Marketing mreža

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Marketing mreža. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Marketing mreža. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Marketing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *