maj 14, 2020
10 Pregledi
0 0

#WakeUpCall: Krizne situacije pokazuju koliko je (dobra) komunikacija važna!

Objavio:

Zašto je za kompanije važno da u ovom trenutku budu solidarne i pokažu humanost na delu? U kojoj meri kompanije treba da budu oslonac građanima u krizi?Mislim da je u ovim trenucima poslovna zajednica položila ispit humanosti i solidarnosti. Privreda iako suočena sa neizvesnošću i veoma pogođena krizom čije će se posledice tek osetiti, pokazala se kao vrlo odgovoran član društva. Svedoci smo brojnih društveno odgovornih akcija na različitim nivoima. Sve to pokazuje da su solidarnost, empatija i zajedništvo ipak tu i dođu do izražaja kada su najviše potrebni. Podrška je važna i važno je pokazati da smo tu jedni za druge i u krizi ali i u periodu koji je pred nama.Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi u vezi sa širenjem virusa COVID-19. Tim povodom realizovali smo kampanju #WakeUpCall i uz nesebičnu podršku kompanija-donatora obezbedili prehrambene pakete za samohrane roditelje, porodice bez osnovnih primanja i beskućnike, koje su naši volonteri svakoga dana distribuiraju najugroženijima. Jedna od kompanija koja se uključila i podržala akciju je Nectar, a naša sagovornica ovoga puta bila je Mina Tadić, direktorka korporativnih komunikacija.
Da li je društvena odgovornost jedan od temelja post-kovid društva?Za nas društveno odgovorno i održivo poslovanje je pitanje vrednosti i filozofije poslovanja koju negujemo i živimo. I mnogo pre krize mi smo naše društveno odgovorno ponašanje dodatno strukturirali kroz osnivanje Nije svejedno fondacije sa ciljem dugoročnog doprinosa zajednici. Društvena odgovornost deo je lične karte danas svake kompanije. Temelj je i pre i post covid društva. Važno je delovati na nekoliko nivoa. Na prvom mestu odnosom i brigom o zdravlju i bezbednosti zaposlenih, zatim održivom poslovanju, gde kroz čitav lanac vrednosti, domaću sirovinu i proizvodnju u Srbiji pomažemo lokalnu ekonomiju, zatim i kroz konkretne odgovorne akcije. Od samog početka krize trudili smo se da damo maksimalnu podršku, pre svega našim zaposlenima, saradnicima ali i široj zajednici čiji smo deo, kroz donaciju sredstava za nabavku testova za dijagnostiku, veliku količinu proizvoda za privremene bolnice i volonterske cente, i akcijama u svim zemljama u kojima poslujemo u skladu sa mogućnostima.
Sada je važno da podržimo jedni druge da se što uspešnije vratimo normalnim tokovima života u izmenjenoj realnosti. Preko noći uz svu težinu svega što nas je zadesilo, mogli smo da vidimo pomalo zaboravljenu – ljudsku stranu u pristupu svakog pojedinca. Empatija, briga o sebi a time briga i o ljudima oko sebe, momenat u kojem smo osvestili šta nam je svima zaista suštinski važno, dobra je podloga za dobra dela i doprinos zajednici koji se moraju nastaviti.
Edukacija, podrška i otvorena komunikacija sa ljudima su sada ključne u post covid periodu.
Krizne situacije ističu dodatno važnost takvog ponašanja što ima dobre strane jer ujedinjuje sve, koji slede dobre primere, ali važno je da ove vrednosti ostanu i nakon krize. Posebno sada u situaciji kada je ljudima potrebna i druga vrsta podrške da se vrate u normalne tokove. Jedan od poslednjih primera koji to ilustruje su i radionice u prirodi koje organizujemo za naše zaposlene nakon ukidanja vanrednog stanja uz poštovanje svih mera, kako bi im pružili podršku postepenom povratku i adaptaciji nakon krze.
Zašto kompanije ne smeju da stanu sa komunikacijom sa potrošačima i koje su potencijalne posledice nekomunikacije u ovom trenutku?Komunikacija je sada važnija nego ikada, kako eksterna tako i interna komunikacije ka zaposlenima, pružanje podrške, razumevanje potreba i ponašanja ljudi kako bi pre svega ponudili relevantan sadržaj i odgovorili na nove potrebe i izmenjene navike potrošača.
Zašto se Vaša kompanija priključila akciji #WakeUpCall?Za svaku pohvalu je angažovanost, volonterski rad, odlična logistika i trud svih u Marketing mreži da proizvodi mnogih kompanija putem ove akcije dođu do onih koji su najugroženiji, a za mnoge nevidljivi. Vrlo simboličan i snažan naziv – slobodno mogu reći poziv na akciju koji ne ostavlja ravnodušnim jer upravo skreće pažnju na ugrožene porodice i pojedince. Drago nam je da smo mogli da damo svoj doprinos i na ovaj način.
Poruka mora biti prilagođena i odgovorna. Naša poruka u vreme krize je upravo imala i taj momenat da ljudima poruči da je važno da ostanemo kod kuće, da se i kada izlazimo pridržavamo propisanih mera zaštite i socijalne distance, jer tako brinemo o sebi i drugima. Naš kompanijski logo smo promenili u oblik kuće i privremeno smo razdvojili slova upravo da bi kao krovni brend dali jasnu poruku da IAKO RAZDVOJENI NIKADA NISMO BILI BLIŽI. I kada pričamo o domaćim i svetskim primerima mislim da se tu ogleda društveno odgovorno ponašanje. A ono u ovom trenutku dobija još više na značaju jer je vrlo primetno na nekoliko nivoa. Prvo, brigom o ljudima, zaposlenima, zatim brigom o opštem zdravlju nacije, potrošača, demonstriranju tih vrednosti kroz konkretna dela i adekvatnu komunikaciju, širenje optimizma i relevantne poruke sa kojom će se potrošači identifikovati i koja će izazvati dobru emociju, pomažući im da prebrode težak period.
Na prvom mestu važno je da interna komunikacija bude dobro postavljena kroz adekvatnu komunikaciju ka zaposlenima, koji su glavni brend ambasadori kompanije, zatim ka svim potrošačima, da pokažemo delima da smo prisutni, da brinemo, ali da i kroz sve napore održimo kontinuitet snabdevanja, proizvodnje, logistike i omogućimo stabilan lanac snabdevanja i prisustvo proizvoda na tržištima i u otežanim uslovima vanrednog stanja.
U takvim okolnostima optimizacija aktivnosti kroz prilagođen marketing miks, ali i fokusiranost pre svega na kontinuitet i održivost poslovanja, bezbednost zaposlenih i svih u lancu vrednosti je logična i opravdana. Sa druge strane neke kompanije su svoje budžete aktivno usmerile na društveno odgovorne akcije kojima su poslale jaku poruku da su tu uz građane i da na konkretan način daju doprinos da ova kriza prođe što brze. Ono čega smo svi potpuno svesni je da nas svakako čeka prilagođavanje strategija, biznis planova, komunikacionih planova koje smo napravili za ovu godinu. I da će online poslovanje i komunikacija biti mnogo zastupljeniji, od sad pa zauvek. Ovo je trenutak kada brendovi treba da budu oslonac potrošačima, da im daju osećaj sigurnosti jer su tu za njih, dostupni su i prisutni. Poruke koje šaljemo, tople i ljudske, sigurno će ostaviti trag na njih i osnažiti vezu brendova sa njima i za period nakon krize. A na period pred nama gledamo sa optimizmom, verujemo da će kreativnost i autentičnost brendova i sve što smo do sada uradili dati rezultat. Aktivno pripremamo plan aktivnosti i podrške, bogatiji za novo iskustvo koje nas je učinilo jačim, preduzimljivijim i spremnijim za izazove pred nama.
Mnoge kompanije zamrzle su svoje marketinške budžete i odložile kampanje – da li je to, po Vašem mišljenju, trenutno rešenje ili dugoročan problem?Potpuno je razumljivo da je za mnoge kompanije u protekla dva meseca bilo nemoguće ili značajno otežano sprovođenje planiranih komunikacionih i razvojnih planova. Suočene sa izazovom zatvorenih pojedinih kanala prodaje, ograničenog prometa roba i usluga, ograničenog kretanja ljudi, skraćenog radnog vremena prodajnih objekata, policijskog časa i opšte zabrinutosti za zdravlje i bezbednost, nisu mogle da sprovedu svoje planirane aktivnosti. Sa druge strane fokus pažnje potrošača, pogoto u prvom mesecu krize bila je usmerena razumljivo na bezbednost i sigurnost što je kao prvi efekat imalo stvaranje zaliha osnovnih životnih namirnica i pad potrošnje u pojedinim kategorijama.

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Marketing mreža

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Marketing mreža. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Marketing mreža. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Marketing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *