jul 13, 2020
330 Pregledi
0 0

Kako izgleda Claas KOMBAJN poslednje generacije?

Objavio:


„Uradili smo već 166 hektara i vrlo sam zadovoljan. Pokazao se odlično: veliki učinak, mala potrošnja goriva. Prolazi po blatu lagano, zato što ima 4×4 blokadu diferencijala. Praktično, nije ni propadao. NIšta nismo pogrešili što smo uzeli 4×4. Blokadu nismo ni koristili, jer se to koristi jedino kada se zaglaviš”, objašnjava Dragan.Sponzorisani članak

NEDELJA, 12. JUL 2020

Razgovarali smo sa Draganom Dobrosavljevim iz Mokrina baš u vreme žetve, kako bismo iz prve ruke saznali kako radi Claas kombajn poslednje generacije, koja je razlika u poređenju sa drugim modelima i i da li je ova investicija isplativa.
[embedded content]

Ali, to nisu jedine prednosti. Kako Dragan kaže, Lexion 6800 manje troši od 650, oko 2 litre po jutru, odnosno oko 3 litre po hektaru.
„Vršidbena komora je sasvim drugačija, ali problem kod svih Lexiona su bili slamotresi. Kada se oni opterete, onda tu imamo gubitke. Na sitima se ne pojavljuju nikada. Ovo kažem za 650, sa njim imam iskustva. Međutim, ovde nemam problema na slamotresima, zato što slama dolazi već čista. Međutim, sada su sita opterećenija, pošto je površina sita ostala ista”, znalački nam objašnjava Dragan.
Pitali smo Dragana, kakva je razlika između modela Lexion 650 i Lexion 6800?
Ako su dobri vremenski uslovi, kosidba mora da se obavi za nedelju do 10 dana. To je moguće jedino ako se poveća učinak, a da bi se to postiglo neophodan je kombi velikog kapaciteta. Zbog toga Dragan radi sa dva kombajna. Dok je radio samo sa jednim kombajnom, žetva bi se odužila na dve nedelje, i to kada su idealni uslovi.
Što se tiče brzine, uglavnom ide 5 km/h, a za žetvu ječma, kako Dragan kaže, išli su između 7-8 km/h, jer je ječam bio niži, pa je odnos slame i zrna bio idealan. Ukoliko je odnos u korist slame, ne mogu da se ostvare brzine.

Pitali smo Dragana, da li je teško raditi sa hederom od 9,3 metara i upravljati kombajnom?
Što se tiče isplativosti ulaganja u ovakvu mašinu, Dragan smatra da to prvenstveno zavisi od cene pšenice i ječma. Ali, nije samo reč o tome. Da biste uopšte uspeli u ovom poslu, morate da pokosite na vreme, a tu je i zadovoljstvo. Dragan vozi kombajn još od malih nogu i jednostavno voli mašine.
Kako sam kaže, prelazak na veći heder je uvek strašno, ali samo par dana, dok se čovek ne navikne. Što se tiče upravljanje kombajnom, nekada su kombajneri išli na obuku nekoliko meseci, a sada može da ih vozi gotovo svako.


Sagovornik: Dragan Dobrosavljev, Mokrin

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu Agromedia

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Agromedia. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Agromedia. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Poljoprivreda

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *