avg 27, 2020
148 Pregledi
0 0

Gorelikt: Muzika je esencijalni deo življenja u Srbiji

Objavio:

“Željno iščekujem koncert u Novom Sadu, jer povratak muzičkom životu, onom stvarnom kontaktu sa publikom je realnost i veoma važna stvar koja će obeležiti taj događaj”, iskren je Gorelika, koji kaže i da je pandemija pokazala koliko je umetnost značajan i esencijalan deo naših života.
Program mozaičnog formata planiran je da traje duže od sat vremena, realizovaće ga tri dirigenta, a osim Gorelika to će biti i Aleksandar Kojić i Ana Zorana Brajević.
Više od 40 muzičara i devet solista ispred SNP-a oživeće fatalnu i nesrećnu “Karmen” Žorža Bizea kroz Ariju toreadora, povešće publiku kroz “Labudovo jezero”, preko “Trubadura” sve do Geteovog “Fausta”, koji je trijumfovao prošle operske sezone.
Gorelik je bio muzički direktor Filharmonije u Mendozi, gostujući dirigent Simfonijskog orkestra u Haifi (Izrael), kao i Izraelske filharmonije.
Inače, gostu iz Argentine ovo nije prvi susret sa ansamblom Opere SNP, jer je dirigovao i 2008. Rođen je u La Plati 1963. godine i kaže da je veoma je počastvovan i srećan što je deo ovog operskog gala spektakla u njegovoj voljenoj Srbiji koju posećuje četvrti put.
“Pravljenje muzike je esencijalni deo življenja u ovoj zemlji, to možete da osetite čim kročite u Srbiju i mislim da bi zvanične umetničke institucije, kao što je Narodno pozorište, trebalo da budu samokritične u vezi sa svojim ciljevima u 21. veku”, analizira dirigent koji je nedavno bio i na poziciji muzičkog direktora Filiberto simfonijskog orkestra u Argentini, dok je punih deset sezona i direktor Rios simfonijskog ansambla.
Na pitanje koje su to najznačajnije tačke repertoara koji će publika imati prilike da čuje na koncertu u Novom Sadu i zašto se opredelio za taj repertoar, Gorelik najpre ističe da je Srbija tradicionalno vezana za muziku i to ne samo za klasičnu, već za različite žanrove folk i etno muzike koji imaju jak uticaj na društvo.
“Kao umetnici koji su finansirani iz državnih izvora imamo obavezu da društvo povežemo sa najboljom tradicionalnom muzikom, ali takođe i sa novim tendencijama, posebno da podstaknemo lokalno stvaralaštvo”, jasan je Gorelik.
Gorelik smatra da se svet dosta promenio i da je na umetnicima zadatak da osvajaju novu publiku osvežavanjem repertoara i drugim različitim načinima delovanja na kompletno društvo.
“Preduzimale su se mere koje su bile veoma efikasne i zbog kojih je izbegnut kolaps zdravstvenog sistema, i na taj način ljudi dobijaju medicinsku pomoć na vreme, što je veoma važno”, navodi umetnik.
Ipak, na pitanje koliko je situacija sa suzbijanjem pandemije doprinela da muzičari i publika sa velikim nestrpljenjem danas očekuju koncerte, argentinski umetnik otkriva da je svaka zemlja u Južnoj Americi na pandemiju reagovala drugačije, kao na primer u njegovoj rodnoj Argentini, u kojoj su se vlasti suočile sa virusom na samom početku epidemije.
Da li i dalje postoji budućnost živog izvođenja klasične muzike na koncertima u ogromnom razvoju tehnološke revolucije, pitanje je koje okupira dirigenta, jer činjenica je da su ljudi sve više okruženi ekranima.
Gorelik je dirigovao mnogim nacionalnim orkestrima u Venecueli, Argentini, Čileu, Meksiku, Kubi, Brazilu, čak i u Makedoniji, ali i simfonijskim orkestrima u Jerusalimu, Lankasteru, Haifi, OFUMAN orkestrom u Meksiku, i filharmonijama sa Islanda, u Buenos Ajresu, Montevideu.
“Prvo, da vidimo pozitivne aspekte toga: prošle nedelje balet u kom sam dirigovao u

Teatro Colon
u Buenos Airesu je strimovan, emitovan je online i dostigao je više hiljada pregleda, što je mnogo više publike nego u živom nastupu”, ističe umetnik koji je postavio opere kao dirigent u pozorištima Slovenije, Srbije, kao i u Santjagu i Buenos Ajresu.
On smatra da smo monitorima, ekranima, displeju na telefonima i tabletima bili okruženi mnogo pre pandemije i da je ta nova realnost dovela do toga da naučimo nove načine komunikacije, podučavanja, igranja, čak i ljubavi.
“Mislim da bi to iskustvo trebalo da nas nauči da se otvorimo za nove tendencije i da ga iskoristimo kao priliku za istraživanje novih načina komunikacije, poput digitalnih platformi, obrazovnih koncerata koji su dostupni na studentskim aplikacijama i još mogo toga”, objasnio je Gorelik, koji će posle niza opera koje potpisuje kao dirigent u radnoj biografiji (Rigoleto, Karment, Travijata, Boemi, Toska), izaći na scenu SNP u petak da pruži publici jedinstven i vrhunski kulturni ugođaj.
Naravno, on podvlači da svi znamo da je nastup uživo uvek najbolji način, ali i da ne treba da izbegavamo tako važne platforme koje dovode i neku novu publiku u teatar.

Kliknite ovde da biste vest pročitali na sajtu RTV

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTVa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala biznis24.rs, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTVa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava – molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.

Kategorija članka:
Vojvodina

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *